Булінг – достатньо нове поняття в нашому житті, але явище, яке воно означає, на жаль, у нас, добре і давно відоме. Що ж це за явище таке, де дитина стає «білою вороною» та «цапом – відбувайлом», або, як говорять сьогодні – жертвою булінгу? Булінг (від англ. bully – хуліган, задирака, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Вчені визначають шкільний булінг як тривалий процес свідомо жорстокого ставлення з боку однієї дитини або групи дітей до іншої дитини або групи інших дітей. Булінг проявляється в багатьох формах: є психологічна, фізична, економічна форми булінгу, а також кіберзалякування. Хоча навчальні заклади багато роблять для того, щоб запобігати знущанню та своєчасно справлятись із ним, батьки заздалегідь краще інших можуть навчити дітей запобігати проявам такої поведінки й зупиняти їх.

Булінг. Причини та наслідки

https://courses.ed-era.com/login?next=/courses/course-v1%3AEdEra-Studena%2BInc%2B1/courseware/3db15d0e1d614d1c8ad3e4aaf78b6da2/1401f889e4734eb48b3235a39639d49b/

Як виявити ситуацію булінгу?

https://courses.ed-era.com/login?next=/courses/course-v1%3AEdEra-Studena%2BInc%2B1/courseware/3db15d0e1d614d1c8ad3e4aaf78b6da2/d5ae27845ac04f2fa026a52453d8f4d2/

В Україні стартував проект Міністерства освіти Безпечна школа.

Завданням проекту є спроба захистити дітей від шкільного і Кібербулінгу.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=83yNxsrewHk

Як ми формуємо соціальну стать?

https://www.youtube.com/watch?v=r-ZpDJbYCok

Види булінгу

https://www.youtube.com/watch?v=1n67EWIVntI

Документування правопорушень

https://www.youtube.com/watch?v=0BX5xOJvSiI

Оперативні дії вчителів

https://www.youtube.com/watch?v=ntOzASLufeM

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)

заяв про випадки булінгу (цькування)

- Учасники освітнього процесу подають заяву керівнику закладу освіти про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

- Керівник закладу освіти розглядає заяву в день її подання та видає наказ про проведення розслідування.

- Керівник закладу освіти для прийняття рішення за результатами розслідування створює наказом Комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає її засідання. До складу Комісії входять керівник закладу освіти, педагогічні працівники (у тому числі психолог), батьки постраждалого та булера для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.

- Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб від яких отримали інформацію.

- Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

     Потерпілий чи його законний представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служб у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу

- Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

- Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

- Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

     Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734 ) Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122)

Як розпізнати жертву булінгу? Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання. Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції.Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті. Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.